Hoofdsponsoren

 

Topsponsoren

Waterpissen

Aantal teams : 2
Aantal spelers : 6 
Tijd : 5 minuten 
Attributen : 2 plastic flessen per team
Scheidsrechters : Hans Tullemans, Charles Gielen

Het doel is om zoveel mogelijk water te transporteren.

De spelers stellen zich op achter de startlijn, daar staat een ton met water en 2 plastic flessen.

Op signaal worden de flessen in het startvak gevuld met water en tussen de dijen geklemd en losgelaten. Vanaf dat moment mag de speler niet meer met zijn handen en/of armen aan de fles komen. Doet hij dit wel, dan moet hij terug naar het start vak.

Heeft de speler eenmaal de fles tussen zijn dijen geklemd moet hij naar de andere kant van het speelveld lopen, springen, huppelen of strompelen. Daar aangekomen leegt de speler de fles in de gereedstaande emmer,

zonder daarbij de handen en/of armen te gebruiken,

zonder dat de fles in de emmer valt,

zonder dat de handen en/of de armen de grond raken.

Wordt niet voldaan aan de bovenstaande voorwaarden, dan wordt de emmer helemaal geleegd door de aanwezige scheidsrechter, zodat men opnieuw moet beginnen.

Komt er geen water meer uit de fles of als de speler zelf besluit om terug te gaan, dan mag de speler de fles wel met de handen pakken en snel terug lopen naar de start, waarna een andere speler aan de beurt komt.

De volgende speler mag pas starten als de speler met de “lege” fles terug is in het startvak.

Share
 
Winnaar Zeskamp 2019

Patatas Bravas